Forum - Journalister/studerende mv. der søger interviews
Oprettet: 29/4-2017 18:29
Kære bruger på regnbuebarn.dk
Jeg skriver på vegne af Foreningen for Aseksuelle i Danmark.
I forbindelse med Copenhagen Pride 2017 ønsker vi at sammensætte et panel, der på baggrund af egne erfaringer diskuterer, hvordan det heteronormative parforhold (klassisk-romantisk, monogamt, tosomt) udfordrer og bliver udfordret af forskellige (intersektionelle) identiteter og nye måder at indrette forhold og familier på.
Vi ønsker at tage spørgsmål som følgende op til debat: Hvordan reagerer omverdenen på den måde, folk har indrettet eller ønsker at indrette deres forhold (fx et polyamorøst forhold) og eventuelt familie på? Hvilke elementer (såsom sex, børn, religion) kommer til stadig forhandling? Hvordan er det heteronormative parforhold fortsat ideal for andre forholdskonstellationer, og hvilke justeringer må gøres for at tilnærme sig/opnå det?
Vi skriver til jer, fordi vi er overbeviste om, at I har interessante inputs til debatten, og i håb om, at I kan hjælpe med at finde en paneldeltager fra jeres bagland. Håbet er at få sammensat et panel af 4-5 deltagere fra forskellige grupperinger, der på den ene eller anden måde udfordrer eller udfordres af det heteronormative forhold som norm og praksis. Debatten er fortsat ikke færdigudformet, og vi er derfor også åbne over for inputs, kommentarer og kritik i forhold til form og indhold. Der er heller ikke fastsat et tidspunkt for debatten, så hvis I har ønsker til en dag mellem tirsdag d. 15. og fredag d. 18. august, sig da meget gerne til.
Mvh
Astrid Haugaard Eriksen,
På vegne af Foreningen for Aseksuelle i Danmark
Hej mit navn er kirsten
jeg har været inde og læse om at være asexuel og jeg har taget tæsten.
for nogle år siden hørte jeg første gang om at der er noget der heder at være Asexuel men har haft svært ved at finde ud af hvordan man møder andre asexuelle og da jeg gerne vil have barn er det denne måde eller inseminering. Jeg ville dog helst finde en at dele det med men det er svært at finde et fårhold når man ikke ønsker at have sex.
jeg har prøvet at være i fåehold men det ender somreæt forde jeg endnu ikke har møt en der kan finde sig til rette med at være i sådan et fårhold.
Da jeg er 38 er det ved at være oppe over
hilsen Kirsten