Regnbuebarn.dk bruger cookies til at styre login, samt til at samle statistik til at forbedre websitet. Ved at bruge websitet giver du dit samtykke til vores brug af cookies.
Læs mere om Cookies og privatlivspolitik på Regnbuebarn.dk.

Forum - Journalister/studerende mv. der søger interviews

Emne: Interview til ny bog om regnbueforældre
Oprettet: 20/8-2014 10:14
sika

Jeg søger regnbueforældre og kommende regnbueforældre der har lyst til igennem et interview/samtale, at fortælle om deres erfaringer, tanker og valg.

Jeg er i gang med at skrive en bog om regnbueforældre. Det skal være en opslagsbog for regnbueforældre og kommende regnbueforældre, med information om lov og rettigheder, måder at danne familie på, samt erfaringer fra andre forældre. Dertil også et kapitel om hvordan man takler de problemer eller bekymringer, der kan opstå ved at være en familie i en ny form. Hvordan taler man med sit barn? Hvordan møder man og guider institutionerne? Hvad med eventuelle fordomme fra ens egen familie og en selv? Samt mange andre spørgsmål.  

Jeg vil bl.a. bruge jeres/dine erfaringer til at skabe et overblik overfor fremtidige regnbueforældre, hvilke forhold man skal være opmærksomme på, alt efter hvilken form for familiestruktur man vælger. 

Jeg skriver denne bog, da jeg ikke har stødt på nogen lignende bog. Egentlig er der ikke særlig meget om at være homoseksuelle og forældre. Jeg ser et behov for dette og ønsker at forholdende skal være ens for alle, lige meget hvilken konstitution man vælger at få børn i. Kærligheden til hinanden/ sig selv og sit/sine børn må være det bærende i ethvert forældreskab.  

Jeg håber på at høre fra dig/Jer.

Hvis man er interesseret kan jeg kontaktes på mail: iskineseren-sika@hotmail.com

På forhånd Tak

Sika

0 0