Regnbuebarn.dk bruger cookies til at styre login, samt til at samle statistik til at forbedre websitet. Ved at bruge websitet giver du dit samtykke til vores brug af cookies.
Læs mere om Cookies og privatlivspolitik på Regnbuebarn.dk.

Forum - Erfaringsudveksling

Emne: Hvorfor er det så svært for to mænd at ikke kunne få børn
Oprettet: 30/3-2017 00:29
Tomænd

hej alle sammen 

forstår ikke hvorfor det skal være så svært for et homoseksuel par (to mænd) at få lov til at få børn og ikke have lov til at have en rugmor på lovlig vis I danmark. 

Er der nogen der har råd til os hvad vi kan gøre eller en der vil hjælpe os. Vi ønsker brændende at få børn og vi vil gøre alt for det barn/børn.

1 0
"slettet profil"
Oprettet: 30/3-2017 00:48

Det er ikke lovligt, at betale sig til en rugemor. Her er profiler, der tilbyder sig som "rugemor".

Held og lykke

0 0
Tomænd
Oprettet: 30/3-2017 00:50

Vi har skreven til nogen men som om man ikke får svar tilbage

0 0
Tøzen
Oprettet: 1/4-2017 05:36

Det er ulovligt både at blive betalt for at være rugemor og tilbyde sig som rugemor, der må ikke forligge en aftale om afgivelse af barnet inden graviditeten.

Rugemødre er ulovlige af etiske grunde.

Men det sagt så må moren godt afgive sit barn ved fødslen eller endda før fødslen til faren eller en af deres nærmeste venner/familie, dette er i princippet det samme som en rugemor forkellen er bare at moren først tager stilling til afgivelse af barnet efter de er blevet gravide og så vidt jeg ved har de også en hvis fortrydelsesret helt op til en hvis periode efter fødslen.

Jeg er ikke 100% inde i reglerne, men hvis man vælger en "rugemor" i Danmark skal man vælge en man har tillid til fordi at kvinden har mange muligheder for at "løbe" fra aftalen.

Derudover er jeg helt enig i at det er alt for svært for 2 mænd at få børn både i forhold til adoption og rugemor. Det er meget lettere for 2 kvinder.

Men held og lykke med jagten

0 0