Forum - Erfaringsudveksling
Oprettet: 3/2-2017 00:43
Altså, har godt nok måtte afvise alt og alle der har henvendt sig. Det er grundet at de alle har ville forlange at jeg skulle betale hver måned til et barn jeg kun hjælper til verden via min sæd. Man vil give en hånd, men der forlanges en hel arm. Ja, man har pligt til at oplyse faderen, men hvad gør hende der er blevet gravid til en rockkoncert og ikke aner noget om faderen? Forstår det ikke? Vil det sige, at det kun er et lesbisk par jeg har mulighed for at hjælpe?
hvis du vil være helt på den sikre side skal du nøjes med at donere til en sædbank
Der er nogle, der vil have børnepenge
Der er også andre, som mig, der er ligeglad, for jeg har "kun" haft brug for en donor og har ikke brug for økonomisk hjælp
Mænd kan nok ikke sikre sig helt mod kvinder, der vil have penge. Ligesom kvinder på sitet ikke han sikre sig helt mod mænd, der er klamme stoddere eller folk, der ikke er seriøse.
Nåh ja, de har da i det mindste været åbne omkring det, inden der rent faktisk var et barn ... for sandt at sige kan du kun sikre digselv ved at være anonym donor, hvor moren ikke kan oplyse dig som faderen, fordi hun ikke ved hvem du er. Ellers kan hun til enhver tid angive dig som faderen og kræve børnepenge på barnets vejne. Du kan heller ikke sikre digselv med en kontrakt, for du kan ikke fraskrive dig forpligtelserne og moderen kan heller ikke lovligt fraskrive sig retten til at kunne kræve børnepenge, da det er en forpligtelse, du har overfor barnet og IKKE overfor moderen. Og du kan heller ikke forhindre at barnet en dag kommer til at arve efter dig, for det er også barnets automatiske ret.
Ligemeget hvordan du ser på det, så er du frivilligt med til at skabe et menneske, som ikke er blevet spurgt i denne sammenhæng, og det menneske har rettigheder som overtrumfer dine egne. Så enten er du nødt til at være anonym donor eller også må du leve med risikoen for at du til enhver tid kan bliver påtvunget at give det barn hvad det har ret til ifølge loven ... jeg siger ikke, at det moralsk set er rigtigt, jeg siger bare at sådan er det. Så vær forsigtig.
Ja, det er faktisk ret skræmmende. Man føler lidt man bevæger sig rundt bag fjendens linjer, eller et minefelt. Så kortene tæt til kroppen. Utroligt, man ikke engang kan lave en kontrakt hvad er det dog for et samfund?! Så hvis en kvinde får et barn fra en klinik, så bruges der midler på at finde den skyldige, altså donoren. Nej, vel... Det er da helt skævt og uden logik. Men må da kunne lave en anden kontrakt så,der er gældende. Det er jura, så der må være en masse tricks og huller i det.. Men det er en kvindeverden, når det handler om det her, og der er ikke mange der taler mændenes sag, eller finder den det mindste relevant. Skævt skævt skævt.
Ja, altså i den sidste handler det om hvorvidt man tør stole på, at den aftale man har lavet på forhånd også vil blive overholdt ... for loven er på barnets side og det kan begge parter desværre udytte. Kvinden kan altid kræve børnepenge, manden kan altid kræve samvær, ligegyldigt hvad man har aftalt på forhånd.
Hvis jeg var dig, ville jeg simpelthen bare ikke gøre det. Det er alt for risikabelt.
Jeg er helt enig i hvad folk skriver.
Hvis du vil være sikker på at slippe for at betale, så skal du nøjes med at donere til en sædbank. Det er også en fin ting at gøre, for det hjælper kvinder og par, der er ufrivilligt barnløse, så det er en smuk ting at gøre hvis du vil hjælpe andre.
Hvis man er så grisk efter penge, så er man måske bare ikke klar til at kunne tage sig af et barn selv. Og klinik er upersonligt og står i modsætning til det her forum. Hvis det vare var det man ville, så kunne mand jo tage ind og onanere i en kop, og aldrig møde /godkende, hvem modtageren bliver.
Nogle vil det rigtig meget, det med et barn. Nogle har gennemtænkt det og fundet frem hertil. Andre er kommet på det ret spontant og har udspekuleret det.
Hvis man er så grisk efter penge, så er man måske bare ikke klar til at kunne tage sig af et barn selv. Og klinik er upersonligt og står i modsætning til det her forum. Hvis det vare var det man ville, så kunne mand jo tage ind og onanere i en kop, og aldrig møde /godkende, hvem modtageren bliver.
Nogle vil det rigtig meget, det med et barn. Nogle har gennemtænkt det og fundet frem hertil. Andre er kommet på det ret spontant og har udspekuleret det.
som sagt så ved du jo hvad risikoen er hvis du vil hjælpe en kvinde her på sitet. Så du kender jo de risici der er ved at kvinden kan bede om børnepenge, det kan ikke komme bag på dig.
DEt har i min optik intet med griskhed at gøre, alle leder jo efter noget forskelligt. systemet med børnepenge skyldes jo netop at loven tager hensyn til barnets tarv, ikke til om farmand/donor ikke har tænkt sig ordentligt om inden han oprettede sin profil her på sitet.
Jeg er meget uening. Det har nemlig intet med barnets tarv at gøre. Vil man have barn, men ikke kan forsørge det selv, så skal man nok finde sig en mand. Hvis der kommer et krav om børbepenge, så følger der en masse rettigheder med, og disse vil så overtrumfe en aftale parterne (donor/modtager) har lavet.
Det er jo ikke sikkert at du får flere penge fordi du har en mand. Det kan jo være han er arbejdsløs eller så doven, at han ikke gider hjælpe til alligevel. Og så kan man jo lige så godt få et barn alene. Det er set mange gange i historien at mænd ikke passer deres rettigheder. Og ja, du kan også se dårlige mødre der ikke passer hvad de skal. Men det ændrer ikke ved, at børnepengene har med barnets tarv at gøre.
Hvis ikke du gider at betale børnepenge, så må du jo nøjes med at donere til en sædbank, hvilket er et smukt initiativ. Hvad pokker laver du stadig her på sitet hvis det med ikke at betale børnepenge ligger dig så meget på sinde?
Hvis ikke børnepenge har at gøre med barnets tarv, hvad skulle det så have at gøre med?
Du har et helt andet syn på det end jeg har. En sædbank er upersonligt og ikke ale ønsker denne form for donor, men at kunne se og tale sammen. Med det kan man jo få en ide om hvem modparten er. Det er jo ikke alle der ønsker, at barnet skal deles med en "donor", men at de netop tænker i de baner før nævnt. Deraf "et barn alene".
Hvorfor skulle man ville hjælpe en med at blive mor, for så at betale et fast beløb de næste atten år, og intet have med barnet at gøre ? Der skal man ikke lægge to og to sammen mange gange for at se det er langt ude i skoven, og ellers er der bare nogle der hævder andet, af deres egen perverse grunde.
Husk på, systemet er lavet på en sådan måde, at det ikke er barnet der har ret til at se sine forældre. Det er forældre der har ret til at se deres barn, endda bedsteforældre har en sådan ret. Så hvis det ikke overtrumfer en evt. aftale mellem de to parter, så ved jeg da ikke hvad det så kaldes.
Mennesker er forskellige, ikke alle synes det med en sædbank er fantastisk, også derfor der er en side som den her.
Kan heller ikke se hvordan du kan blande flere ting ind i det, arbejdsløshed, dovenskab? Men den lukker vist bare her. Fokus er jo helt væk.
Det var nu ikke fordi der skulle opstå nogen form for dårlig tone, hvilket jeg synes det bevæger sig lidt hen mod. Det var for at høre, hvad folk herinde havde af erfaringer og om man kunne se de forskellige scenarier og synspunkter.
Dem jeg har været i kontakt har udvist empati, som også har været gensidig. Hvis man ikke matcher på sine forventninger og krav, så er man jo bare ikke en match, længere er den ikke. Jeg kan forstå der er en del der har oplevet dårlig opførsel og uopdragenhed, men lad det nu ikke gå ud over en åben debat/erfaringsudveksling.
God tone, åbenhed og afstemning af "krav" og forventninger, oplever jeg i hvert fald som den beste måde, at møde henvendelser på.
Tak for alle indput
Hej
Lovgivningsmæssigt kan du også trygt hjælpe et gift par (mand-kvinde). For så er det faderen, der registreres som far. Med et lesbisk par mener Jeg, at det skal ske via klinik/sundhedspersonale eller via adoption af medmor. Mens med et ægtepar (mand-kvinde) anses far helt automatisk som biofar...
Hej
Lovgivningsmæssigt kan du også trygt hjælpe et gift par (mand-kvinde). For så er det faderen, der registreres som far. Med et lesbisk par mener Jeg, at det skal ske via klinik/sundhedspersonale eller via adoption af medmor. Mens med et ægtepar (mand-kvinde) anses far helt automatisk som biofar...
Og korrekt. Juridisk duer ingen kontrakt om at fraskrive sig børnepenge osv. Har arbejdet som jurist med den type sager, hvor den stakkels mand blot havde hjulpet sin veninde - og trods kontrakt og aftale alligevel blev hængt op på faderskab og børnepengeforpligtelsen.... 🤤😨