Regnbuebarn.dk bruger cookies til at styre login, samt til at samle statistik til at forbedre websitet. Ved at bruge websitet giver du dit samtykke til vores brug af cookies.
Læs mere om Cookies og privatlivspolitik på Regnbuebarn.dk.

Forum - Erfaringsudveksling

Emne: Enlig mor og inseminering - hvordan og hvorledes?
Oprettet: 21/10-2016 20:52
NordjyskKvinde

Hej. 

Hvordan fungere det, hvis man som enlig mor, beslutter sig for at blive insemineret? 

Jeg skal have en henvisning fra lægen - så langt er jeg med. Men hvilke krav skal man opfylde, før man kan blive "godkendt" til det. 

hvad med økonomien i det? hvad betaler man selv? 

hvordan fungere det? hvor mange forsøg har man, hvis man har gratis forsøg? 

hvordan finder man donoeren - hvis man ikke selv har en? 

Mvh en der er rigtig grøn på det her område! 

1 0
"slettet profil"
Oprettet: 16/12-2016 22:52
Indholdet er slettet.
0 0
"slettet profil"
Oprettet: 29/12-2016 16:12

Jeg står i samme situation som Nordjyskkvinde. 

Synes der er masser af information at finde på nettet men, virkelig svært at overskue. 

0 0
Rødtop
Oprettet: 29/12-2016 23:56

Vi man ikke har et barn er det gratis,( med henvisning fra egen læge) men har et barn skal man selv betale,

Alle kvinder/par kan blive godkendt tilbehandling hvis der ikke kan findes grund få at, et kommene barn vil lige last ude de leve vilkår det vil skulle vokse op under, (ikke økonomisk,) men hvis man har et misbrug eller en sygdom der gør du ikke vil kunne være der 100%.

2 0
"slettet profil"
Oprettet: 3/1-2017 16:00
Indholdet er slettet.
0 0
TaarK
Oprettet: 6/1-2017 22:01

Min læge ville ikke henvise pga. min unge alder. (læs:26) Hun bad mig bare om at slå koldt vand i blodet og vente på mr. right.

Nu er det ikke at jeg lige frem planlægger at være gravid imorgen. 

0 0
frk1987
Oprettet: 25/6-2017 13:18

Der er ingen krav - andet end BMI krav. Hvis klinikken har bekymringer ang dig som forælder, kan de bede kommunen om at lave en forældreegnethedsundersøgelse. 

På offentlig klinik betaler man 'kun' selv for hormonerne - og kan få kroniker tilskud således at det max er 3500kr/år. 

På privat klinik betaler man selv for både hormoner og donor sæd. Jeg ved ikke om man også her kan få kroniker tilskud. Donorsæden købes da via sædbanker (Cryos eller European Sperm Bank) eller måske har klinikken noget liggende, det er meget forskelligt. 

1 0