Regnbuebarn.dk bruger cookies til at styre login, samt til at samle statistik til at forbedre websitet. Ved at bruge websitet giver du dit samtykke til vores brug af cookies.
Læs mere om Cookies og privatlivspolitik på Regnbuebarn.dk.

Forum - Erfaringsudveksling

Emne: Kendt donor - økonomi og forældremyndighed?
Oprettet: 14/2-2015 18:38
mallund

Hej.

Vi er et lesbisk par, der planlægger at få barn med en kendt donor - altså en donor, hvis identitet er kendt af os.

I den forbindelse er der dukket nogle spørgsmål op, som vi håber, I kan hjælpe med at svare på:

- Økonomi i forbindelse med projekt "barn med kendt donor": En kendt donor skal igennem flere tests, screeninger osv. i forbindelse med at blive godkendt. Hvad koster den proces? Vi har læst os frem til tal helt op til 50.000 kroner. Hvad er der ellers af udgifter i forbindelse med en insemination - kan vi også med en kendt donor benytte os af "tre gratis forsøg"-tilbuddet gennem det offentlige?

- Hjemmeinsemination: Vi er enige om, at forældremyndigheden skal deles af os, hvilket vil sige, at donoren afgiver den. Hvordan foregår stedbarnsadoption ved sådan en model? Kan den ikke-biologiske mor først ansøge om forældremyndigheden efter barnet er født?

Med hilsen P og M.

0 0
Træ
Oprettet: 22/11-2016 17:59

Hej P og M. 

Har I fundet gode svar på dette? Min partner og jeg vil gerne vide det samme. 

0 0
"slettet profil"
Oprettet: 27/11-2016 21:55

Efter 2013 kan 2 kvinder godt få fælles forældremyndighed uden at adopterer. I skal bruge et stykke papir fra klinikken :-) (i hvert fald hvis faren er ukendt - er i tvivl, når han er kendt.)

Og i kan først få forældremyndighed efter fødsel - præcis ligesom alle andre Inc den fødende.

0 0
Træ
Oprettet: 5/12-2016 18:15

Mit spørgsmål gik mere på det med hjemmeinsimination og forældremyndighed - det er noget andet end at gå på klinik jo.
Og det med de 50.000 kroner. 

0 0
"slettet profil"
Oprettet: 7/12-2016 22:00

Jeg forstår ikke det tal på 50000. Når man køber sæd koster den mellem 2000-6000 kr. Og kvinden der skal insimineres skal igennem forskellige test også. Hvor ingen vist koster noget ( mener jeg). Jeg håber ikke det passer med 50000 kr. Så ville jeg nok bare lave en hjemmeinsimination.

Men beklager jeg har inter svar

0 0