Forum - Erfaringsudveksling
Oprettet: 8/2-2014 23:58
Jeg synes nogle gange jeg mangler andre i samme situation at snakke med. Nogle med erfaringer om at få børn på denne måde.
Jeg er Sem selvvalgt enlig mor til min datter men det er ikke den vej jeg regner med at gå igen. Altså gennem klinik med anonym donor sæd.
Jeg svare dig gerne på eventuelle spørgsmål. Min datter er kommet til verden ved hjælp af denne side. Og indtil statsforvaltningen blev en del af det så er det gået fint. Hvad jeg mener om statsforvaltningen og deres håndtering af sager med donor børn er så en anden sag, man er jo nærmest kriminel fordi at man får barn alene uden at blande klinik ind i det.
Jeg mangler selv nogle gange at kunne vende det med andre der har stået i det og måske er længere end jeg er.
Hej Regnbuemor og mor-til-nanna,
Jeg overvejer også at få barn nr. 2 gennem denne side (første barn med far/kæreste involveret).
R: Vil derfor gerne høre om dine erfaringer med Statsforvaltningen. Hvordan er de endt med at blive indblandet? Lyder ikke rart
Når man får barn skal faderskabet fast slåes, sådan er reglerne.
Og nægter man sendes det til retten. Så egentlig er det umuligt at få børn alene uden at det foregår vha klinik med købt donor sæd. Statsforvaltningen i nordjylland er virkelig modbydelige, det hører jeg fra flere så om de er sådan over hele landet ved jeg ikke men jeg kunne forestille mig det.
Jeg opdatere gerne når jeg har været turen i retten, det er nemlig der den er endt nu.
Med mindre det møde i retten går godt så bliver næste barn med en far der står på papiret. Ugentlige breve og telefon samtaler med statsforvaltningen og retten er simpelthen for krævende. Jeg ville hellere nyde min datter end at bruge tid på deres påstande og krav.
Straffen for ikke at oplyse navnet er enten en enkelt bøde, løbende dagbøder eller op til 6mdrs fængsel. Prøv at google reglerne, link fra mobilen fungere bare dårligt.
Vi har garderet os, de eneste oplysninger jeg har fået om ham er sådan set en mail adresse, fornavn og et by navn/område.
Jeg er regnbuemor med en bøsse, som er i fast forhold. J er selv hetero og single. Jeg søger folk at sparre med - en regnbuemødregruppe. Skriv til mettemomsen@hotmail.com hvis det har interesse.
Rettelse til ellers godt indlæg af 'Stolt mor til Regnbuebarn'.
Højeste straf for ikke at oplyse den biologiske fars identitet er ikke fængsel i 6 måneder, heldigvis! Højeste straf er 26 ugentlige dagbøder. En dagbøde er cirka det beløb man tjener efter skat på en dags arbejde.
Find på en troværdig historie; om hvorfor du ikke kender identiteten på den mand, der befrugtede dig på ÆL tidspunktet, og hold dig til den uden at ændre noget, så går det meget lettere
B-)
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så må de ikke længere give dagbøder, men derimod kun én bøde, på max 5.200,-
Men har ingen erfaring med det, har bare set det på diverse advokat sider.
Har haft advokat på sagen og ihvertfald da jeg var i retten i april 2013 kunne man idømmes fængsel. Bøde på max 5200kr kan jeg så også oplyse ikke passer og lige der taler jeg af erfaring.