Forum - Erfaringsudveksling
Oprettet: 21/11-2013 11:28
Hej allesammen
Sidder der mon nogen herinde, som har erfaring med at benytte en rugemor?
Hvor barnet ikke er rugemors biologiske barn?
Med venlig hilsen
Dumle
Hej Dumle
Det er et interessant emne du tager op.
Ja rugemor er ulovligt i DK, det vil sige tage penge for dette..
Men det er ok at en god veninde eller et familie medlem fungere som "rugemor" eller doner..
Det er ulovligt i Danmark, men ikke i andre lande. Danske ambassader er meget samarbejdsvillige.
Vi kan tilbyde løsninger i samarbejde med en spansk klinik.
Alt er "lovligt" og vi tilbyder internet portal hvor forældrerne kan følge alle skridt i den gravides forløb, undersøgelser og scanninger.
Ved fødsel registreres de danske forældrer som de biologiske forældrer, rugemors navn vil ikke fremgå af dåbsattesten.
Jeg skal gerne svare på alle spørgsmål.
Hvis nogen skulle være interesseret svarer jeg gerne på alle jeres spørgsmål.
Forløbet kan heller ikke foregå i Spanien da surrogatmoderskabet er ulovligt i Spanien. En helt anden ting er at man koordinerer fra Spanien forløbet der foregår i Ukrainen, USA, Mexico, eller andre steder hvor surrogatmoderskabet er lovligt.
Så vidt jeg ved er forløbet i Ukrainen billigere end i USA eller Mexico, men den er udelukket for heteroseksuelle parforhold.
Mvh
Helt enig, men koordinationen far Spanien letter kontrakt og betalings udfordringerne der ellers kan være i Ukraine.
Jeg mener Mexico er lukket for udenlandske par også.
Det er jo muligt at kombinere Ukraine og USA, så der er muligheder for homosexuelle, billigere end en "ren USA løsning".